Enflasyonla birlikte yatırım aracı olarak görülen arabada, öncesinde de pandemide yaşana çip krizinin tetiklediği arz zahmetiyle fiyatlarda görülen yükselişi frenlemek hedefiyle yapılan düzenlemelere bir yenisinin eklenmesi bekleniyor.
Türkiye’de araç fiyatını üzerine çıkan vergilerde siyasete de malzeme olan ÖTV düzenlemesi, indirim beklentisiyle matrah düzenlemesinde Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati’nin telaffuzları ışığında 1 Aralık’a gözlerin dönmesine neden oldu. Bu beklentiler de satışlarda sert fren yaptırdı.
Otomotiv kesimi temsilcileri geçen günlerde Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati ile görüşmüştü.
Matrah güncellemesinde birinci sefer bu formda evvelden tarih verilmesi dalda karışıklığa neden oldu.
Matrah güncellemesinde tarih verilse de oranlar şimdi belirsizliğini korurken, 2016 yılında bu yana yapılan matrah düzenlemelerinde artış oranı yüzde 30 düzeylerinde oldu.
Renault Group Türkiye CEO’su Hakan Doğu da beklenen matrah düzenlemesinin bölümde alım satımları büsbütün durduğunu belirtti.
Sektör temsilcilerinden 2plan İcra Heyeti Lideri Orhan Ülgür de toplumsal medya hesabından yaptığı paylaşımda güç durumda olduklarını belirtti.
Ülgür’ün paylaşımına “2. elde sıkıntı büyük” diyen gazeteci Emre Özpeynirci de güncellemenin tarihinde yapılmama riskine de dikkat çekti.
Bu bilgiler ışığında dalda yıl sonu hareketliliği aralık ayına sarkmış görünürken, düzenlemede yaşanacak düşüncelerin ise tesirinin bu beklentilerle büyüme mümkünlüğü görülüyor.